CC:n fortsätter…

Här kommer ännu en LO som jag har gjort till Country scraps CC!

Utmaningen var vintage…

Och på ett sätt tycker jag att jag har lyckats…. (för jag är nöjd med själv LO:n)

Men samtidigt är den ju inte det mest ”vintagiga” som har skådats…

Nåväl:

Jag har försökt göra en Lo som berättar något om mig…Jag fastnar ofta i att bara använda en eller två färger som dominanta och det har jag här försökt att motverka!  Sen har jag försökt att ösa på dekos och detaljer och använda så mycket som möjligt av hela grundpapperet… och det var inte så lätt, men till slut så… 😀

Jag utgick från fotot och då var jag ”tvungen” att ha en blå grund… det blev såå snyggt…sen så stämplade jag in med lite ”bebisstämplar”, Tingturacirklar och en liten hemmagjord mask…

Och sen en liten bebis, som hänger 🙂 där jag har fäst ett par charms. Denna LO fick innehålla mycket symbolik där bebisen naturligtvis är min lilla Junie som är mitt hjärta och min stjärna!!!!!! Och det blir ju väldans snyggt med tyll, det är första gången jag använder det…

Sen blev det spridda blommor även på denna LO. Jag tycker att det blir såå snyggt!

Så kommer vi till noterna och texten. Det är ju väldigt snyggt bara som dekoration, men faktum är att jag använder dem som symbolik med. Jag älskar att läsa jag läser varje dag och har alltid gjort sen jag började att läsa. Alla (nästan) säger att man inte hinner/orkar läsa när man har en liten bebis. Men det stämmer inte på mig, jag läser varje dag ändå…

Och noterna. Jag jobbar med musik, och har spelat i massa, massa år… så när jag nu gör en ego-LO måste det vara med noter…

Sen hörnet… först hade jag ingen spets där men då vart hela LO:n sned på nåt sätt… så jag fick klura lite på vad jag kunde sätta där… och då vart det balans!!

5 thoughts on “CC:n fortsätter…

  1. JAg tycker verkligen att det är väldigt snyggt med utspridda blommor som jag sett här hos dig på dina Lo’s.
    JAg älskar också att läsa men är just nu i en period när det lbir mest tidskrifter som sängläsning på kvällarna. HAr du läst Tusen strålande solar? Kan rekommendera den annars, mycket bra bok!
    Färgsprakande tror jag att det heter (svar på din fråga 🙂 )

Kommentera

