Kort i min stil??

Ja, alltså, vad är ens stil egentligen? Jag tycker att det är jättesvårt att säga… kanske är det roligast när man gör som jag och influeras från många andra och av flera stilar och därigenom kommer något av ens eget fram?

Jag har inte haft tid eller ork att springa runt bland bloggar på ett tag så kanske är dessa kort verkligen jag? Trots sina olikheter…

En annan sak. Jag älskar att färglägga, men tusch eller distresser?? Det är nog bäst att ha båda delarna kvar så man kan variera sig efter humör och känsla!!

Först ut mitt ”distresskort”

Minirosor på spets och trassel…

Sen en fjäril! Jag älskar fjärilar, men jag har inte förmått mig köpa nån stans än… så jag gör egna, eller halvegna snarare

Och sen spetsar!!

Detta ska bli ett födelsedagskort och jag skrev på ett cardstock som jag distressade och akrylfärgade över sen. Som jag gillar att jobba med färger, inte alltid tvunget med en massa mönsterpapper när man kan leka så mycket själv!!

Och så motivet då!! En ny kärlek som jag hittat, gillar massor!! Som sagt färglagt med distresser och jag vet att det är lite som flutit utanför och så, men jag tyckte att det ”passade”

Helheten då!!

Så har jag ett ganska olikt kort….

En liknande tag som på kortet ovan, men här har jag stämplat lite istället.

Hörnet med större cirklar som jag stämplat och sen embossat med clearpulver.

Några blommor och pearlmaker så klart!

Sen har jag först färgat in cardstock, sen stämplat och embossat en swirl och så slutligen jobbat med distresser ett varv till.

Motivet färglagt med ”tuschpennor”!!

Sist men inte minst :

That´s all!!

8 thoughts on “Kort i min stil??

  1. Aaahhh men urläckert! Verkligen!!!
    Näe varför ska man krångla till i sitt skapande och det och att det flutit ut…det är ju det som ger liv och talar om att det är ett hantverk!!!
    Vad är det för stämplar de är ju jättefina?

    kram
    Lian

  2. Vilka härliga färger du har använt! Jättefina kort! Jag gillar hur du duttar med pearlmakern.. Det måste jag bli lite bättre på själv.. 🙂 Tackar för inspirationen!

  3. Vilka fina kort! Håller med om att det passade bra med att färgen hade flutit ut. Jag la först inte märke till det, eftersom det kändes så rätt! Älskar färgkombinationen med det gröna och lila 🙂

    Kram Anna

  4. Åh så fina kort !!
    Läckra färgkombinationer också.
    Jag är imponerad av din embossing, jag får aldrig till det så bra.

Kommentera

