Två kort.

Jag har inte haft lust att blogga på ett tag… men nu ska jag ändå få till ett inlägg tänkte jag…

Jag har nämligen gjort två kort som är lite lika men ändå väldigt olika…

Samma mönsterpapper och färgval och lite samma färger på motiven… Det är ganska skönt att göra så tycker jag, att när man ändå gör ett kort kan man göra ett till och använda de saker man har plockat fram!

(Jag sitter ju vid köksbordet så det är lite bekvämt!!)

Ja, men vi börjar väl med lite detaljbilder från båda korten då 🙂

Först ut, de små trivsamma blomdekorationerna! 😉

Här har jag använt en färdig och en ”hemmagjord” tag.

Och här ser man underbara lacen och blomman från Magnolia!!!

Motiven då: det första motivet är färglagt i början av sommaren och det andra nu i höst, visst har jag blivit liite bättre?? :p

Sen slutprodukterna:

3 thoughts on “Två kort.

  1. Jättefina båda två. Jag älskar ju Magnoliastämplar så 2:an blir min favorit. Gillar färgerna o blir lite sugen på blomdiesen, den har jag inte skaffat än;). Det där med färgläggningen är precis som du är inne på, ju mer man tränar ju bättre blir det. Tycker Magnoliaflickan blev kanon. Vad färglägger du med, är det tombows eller distresser?
    Önskar dej en riktigt trevlig tisdag.
    Kram
    Petra

  2. Tycker båda korten blev jättefina, gillade Magnolian ( motivet är lite roligt) men måste säga att kjolen på den tidigare stämpeln verkligen ser ut att ”frasa” o ”prassla” ( hoppas du fattar ;)…) så där som en sån kjol gör. Det beror nog på färgläggningen. Jag tycker att färgläggningen passar vart och ett av motiven mycket bra! Kanon!!!!

    //Sara/ Jämtlandstös

Kommentera

