Stjärnalbum

Hos Scrap-Perra hittade jag en rolig tävling denna månad. Nämligen att man skulle lifta vilket alster man ville i deras blogg.

Jag behövde inte kolla så långt innan jag såg vad jag ville lifta. Det var en i deras DT som hade gjort ett jätteläckert minialbum i form av chipboard-bokstäver ”LOVE” skitsnyggt var det. Och jag har ju haft en stomme till ett album liggande hemma som jag inte vetat vad jag ska göra av. Men nu kom inspirationen!!

 

Så: (varnar för många bilder och lååångt inlägg 🙂 )

 

Så här ser det ut om man bara viker ut det lite grann.

 

Framsidan: Lite embossade ord och halvpärlor. Och jag älskar cirklarna!!

 

Ja, en till bild på framsidan då.

 

Nästa sida fick vara ganska ren…

 

… men en liten stjärnblomma med cracklepaint fick vara med i alla fall!! 😀

 

Nu är vi framme vid själva bildsidan. På fotot ser man min mormor Lilly och min dotter Junie som har Lilly som ett av sina två andranamn. Mormor, mamma och en kusin var och hälsade på här i Stockholm i höstas och bodde i gästlägenheten som vår förening har och Junie behövde en dusch mitt på dan när vi var nere hos dom. Och sen hamnade hon i gammelmormors famn och det blev ett väldigt mysigt foto tycker jag 🙂

 

Här har vi de embossade cirklarna igen! Och ett snyggt hörn!!

 

Journalingsidan: En massa retroblommor, en fjäril och så naturligtvis mina älskade cirklar 😉

Så här snyggt glittrar cirklarna när jag embossat dem med mitt svartglittriga pulver som är helt underbart! Det genomgår flera stadier när man värmer det och till slut blir det så här snyggt så det gäller att värma tillräckligt länge 🙂

 

Ja, lite tankar om upplägget då.

Min mormor är lite blå för mig så därför passade dessa papper så bra in. Jag ville ju göra detta album så att Junie har det sen och kanske kan ana någon känsla av det? Jag har dekorerat ganska mycket tycker jag men ändå sparsamt för papperen i sig är ju så läckra med. Det var himla kul och tog ganska lång tid och Fredrik hjälpte mig att klippa 😉 (som vanligt)

6 thoughts on “Stjärnalbum

Kommentera

