Maskig LO

Jag har ett tag försökt göra lite stilrena, glada och gulliga LO:s,  men jag får fasiken inte till det… Alltså det här med clean and simple… nja det är kanske inte riktigt jag ändå… Så jag plockade fram mina distresser, masker och stämplar och satte igång.

Eller det första som hände var att Junie fick kludda lite åt mig så här:

 

Det är på cardstock som hon fått måla med akrylfärg och lite crackle paint och på det har jag hällt lite perfect pearl 🙂

Medan detta fick ligga på tork valde jag foto och började mixtra med det som skulle bli mönsterpappret…

 

Det blir ju ganska häftigt när man maskar i flera omgångar och lager. Och som slutfinish har jag stämplat lite ”prickar” för att skita ner ännu mer 🙂

 

Denna LO är gjord till en utmaning som Pysseltagen har denna månad man ska utgå från en skiss och så finns det några ”måsten” som ska vara med. Och dessa måsten är 3 stämplar, 2 fåglar och 1 metalldekoration.

Mina två fåglar har jag maskat dit. Och så här gjorde jag med stämplandet:

 

På denna tag har jag använt dels en bakgrundstext och sen Älskad och sist ”prickarna”.  Den lilla blomman har jag stansat ut från det där pappret som Junie fick hjälpa mig med 🙂

 

Metalldekorationen blev så här:

 

Nämligen rubriken är såna där vaddenuheter från Tim Holtz. 🙂 Sen ser man att fotot är rivet och distressat och sandpapprat med så att det ska smälta in lite snyggare…

Och så en bild på ”gearsen” också! Mitt senaste fynd 🙂 De har jag stansat ut i lite tunnare kartong, målat och sist duttat med perfect pearls, och det blir ju toksnyggt!! 😀

 

Ja, nu återstår bara att visa hela sidan.

 

Så nu ska jag bara mejla in denna bild till Pysseltagen med!!

6 thoughts on “Maskig LO

Kommentera

