Vacker LO!

Jag har gjort en vacker LO!! 😀

Men jag tänkte börja med min kreativa process 🙂 Det bara blev så häromkvällen när jag pysslade att jag tog kort allt eftersom min layout växte fram, det är lite spännande faktiskt att själv se hur man jobbar…

 

Åkej så här då:

Jag har börjat med att välja fota och papper och sen har jag bestämt lite vilken känsla jag vill få fram. Så jag börjar med en maskning.

Jag har använt en av mina favisar och efter lite funderande hamnade den i mitten.

Sen fortsatte jag med fixa med fotomattan och då använde jag en coredinations som jag körde i en embossingfolder (älskar!!) Och sen sandpapprade och ruggade kanterna på! M M M!

 

Och sen var det dags för lite pappersfunderingar! I det här momentet kan jag verkligen fastna! Alltså oftast har man ju tänkt ut något innan man sätter igång men jag ändrar mig ofta och tänker om och snurrar några varv. Denna gång var det dock ganska enkelt val! Sen ville jag inte dölja för mycket av masken heller så därför blev det ganska långsmalt! 🙂

Nästa moment är ju dekos… Och jag visste att jag ville ha massor av blommor, men vilka??? Det här momentet kan ta ännu längre tid än det innan… och det är ju nu det börjar ta lite form med Och lite fler masker har jag fått dit med!

 

Jag använder mig mycket av mina retrostansar just nu… så himla bra att fylla ut med och denna gång stämplar jag och mistar lite…

 

Och här har jag faktiskt nått ända fram till monteringen!! Wow!

 

Några detaljbilder… Ja just det. Många är så duktiga och fyndiga med sina rubriker och/eller journaling. Just en sån här LO tycker inte jag behöver så mycket text. Jag har ju andra LO:s från BB där det står mer och denna skulle vara mera vacker. Men däremot ville jag få till en fin rubrik och mitt första idé spolade jag så det blev en sån där ”nödlösning” men ändå helt okej!

Hjärtat symboliserar min kärlek för min tjej!!

Klockan för tiden, tid som gått och tid som kommer.

Kugghjulen är så, så snygga tycker jag och kan ju symbolisera mycket med, om man vill men här är de med som dekoration tillsammans med blommor!

Kronorna= min lilla prinsessa så klart och jag gillar effekten av en maskad och en i chipboard…

Fri som en fågel vill väl alla att ens barn ska känna sig?

Och så en bild på coredinationspappret som är så snyggt!

 

Och nu, voilá!

 

Usch dåligt foto… menmen! Men denna Lo deltar jag även i scraplagrets måndasutmaning!!

9 thoughts on “Vacker LO!

Kommentera

