Tävlingsbidrag!!

En liten butik har denna månad en skissutmaning som jag tyckte var så inspirerande.

Jag velade ganska länge vad jag skulle göra men till slut blev det ett grattiskort. Inte gjort till någon särskild utan det får vara ett sånt som är bra att ha när man behöver det 🙂

Jag har nog tolkat ganska fritt, men det fick man göra (tur) så här kommer lite bilder och beskrivningar:

Jag börjar med att visa motivet jag valde. En för mig ganska nyinförskaffad stämpel som jag här har färglagt med distresser. Lilla grodan fick lite crackle accent på sig.

På skissen var det vimplar, jag är inte så jätteförtjust i det men jag ville ha med dem ändå för att utmana mig själv lite extra. Runt kanterna har jag lagt snöfluff 🙂 Det blev en ganska skön effekt tycker jag!

Närbild på blommorna. Jag gjorde ett blomhav med hjälp av retropunchen. Så här, först stansade jag ut sen färgade jag in med blåa distresser sen stämplade jag över och slutligen har jag mistat över alla blommor så att de glimmar så fiint! Och sen när jag satt fast dem på kortet blev det blom-mittar med pearlmaker.

Eftersom jag försöker få fram sagokänsla i detta kort klippte jag ut en liten älva från ett papper och la på crackle accent även här! Så får hon sitta och titta mot Magnolian…

Här är hela kortet då!! Som sagt jag har försökt att göra det enkelt, men med mycket smådetaljer och lite olika tekniker.

One thought on “Tävlingsbidrag!!

Kommentera

