Utmaning/ sagostund

Hos Mollys har det under veckan funnits en utmaning där det gäller att med hjälp av en Layout visa sin scrapstil. Jag kopierar in texten från Mollys blogg istället :

Detta är en tävling för layouter! Du ska scrappa en layout som verkligen visar din scrapstil. Den ska tala om för oss vad scrapbookingen betyder för dig. Du har med så mycket eller litet text du vill, foton på dig eller inte… väldigt fritt alltså! Men layouten ska visa dina känslor för scrapbooking! Hur du skapar för att känna dig kreativ. Så du kan scrappa om i stort sett vad du vill, bara man känner hur mycket du gillar din hobby!

När jag först läste denna utmaning så tänkte jag att, nej vad svårt det där hoppar jag över. Men sen har nog min hjärna jobbat på för sig själv lite grann för efter ett par dagar hade jag ett uppslag hur jag ville göra! Jag har kommit på att jag verkligen gillar utmaningar. Man utvecklas och får tänka till lite och det blir lite klurigt och ja… Kul helt enkelt!

Förut sparade jag alla nya fina papper jag köpte för de var lite för fina att använda. Resultat: de blev liggande och efter ett tag så är de inte lika fina längre… Så det är nummer 1. Att använda papper så fort som möjligt!

Och just papper, det är ju det som är grejen! Jag älskar att använda många papper, cardstock med mönstrat och flera lager och rivna kanter… Jag bara gillart! Det skapar ett djup också, och det vill jag ha! Så det är nummer 2.

Nummer 3 är att jag gillar att pilla ihop egna blommor och dekos, ibland pillar jag bara ihop dem och sen blir det liggande men mer och mer gör jag ”matchande” pappersdekorationer att sätta på mina alster. På denna LO har jag en fjäril (a la Kamilla som jag skrev i förra inlägget) och 3 blommor.

4: är att jag gillar blommor! Massor av blommor! Så många blommor blev det!

Nummer 5 som visar mig på denna Layout är nog färgerna! Det ska vara mycket färg, det är nog därför jag älskar dessa papper så mycket för det fanns så många färger man kunde plocka upp.

Och sen nummer 6 är något jag börjat med mer och mer också och det är att jag gjorde en skiss som jag utgick ifrån. Skissen och Layouten är ett försök att göra lite spegelvänt, jag hoppas det syns sen…

Okej så här kommer bilderna:

Många papper… i lager…

Här ser man nog alla papper… vitt cs, blått cs, mönsterpapper1 och 2 och rosa cs…

Kamillafjäril:

En av blommorna:

Blommor i två kluster:

De motsatta hörnen, blomarren, den delade tagen är det som får vara spegelvänt: (här är bara bild på hörnen)

Och slutligen en bild på hela Layouten. Titeln är Sagostund, och den syns kanske lite dåligt…

8 thoughts on “Utmaning/ sagostund

  1. Tack för din fina kommentar i min blogg. Mitt album är till salu, men jag tror att ingen har råd med det. 😉 Det tog evigheter att göra, så jag får nog njuta av det själv.

    Vilken härlig layout du gjort jag gillar alla fina detaljer.

Kommentera

